Ulotki, plakaty o różnych wymiarach, korespondencja masowa do potencjalnych klientów, banery reklamowe – kto z przedsiębiorców będących na rynku od kilku lub kilkunastu lat nie korzystał z takich właśnie rozwiązań? Niestety, dziś nie przynoszą one tak dużych korzyści jak dawniej, dlatego inwestowanie w nie nie zawsze jest rozsądne. Oczywiście jest to kwestia indywidualna, ale obecnie wiele firm decyduje się na rozwiązania z większym potencjałem reklamowym.

Różnorodność reklamy i jej potencjał

Z każdym kolejnym rokiem można obserwować, jak bardzo zwiększa się różnorodność możliwych rozwiązań reklamowych. Z jednej strony wciąż można korzystać z klasycznych rozwiązań stosowanych od lat, ale również można zdecydować się na innowacje takie jak sigital signage. Które rozwiązanie będzie najlepsze? Jest to pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Każdy przedsiębiorca musi zadać je sobie samemu, biorąc pod uwagę rodzaj wykonywanej pracy, branżę, specyfikę klientów, ale też swoje możliwości finansowe. Dla jednych firm konwencjonalne metody reklamy nadal będą sprawdzać się najlepiej, dla innych tylko nowoczesne rozwiązania mają sens – badania rynku w tym zakresie i znajomość klientów ma tu ogromne znaczenie. Inwestowanie w działania, które nie poprawiają funkcjonowania firmy, a tylko narażają ja na straty, jest oczywiście działaniem na niekorzyść firmy. Może to dotyczyć zarówno konwencjonalnych metod, takich jak drukowanie ulotek, które nie przynoszą żadnych korzyści, jak i inwestowanie w nowe technologie.

Digital signage – ile to kosztuje?

Koszty digital signage są oczywiście znacznie wyższe niż korzystanie z konwencjonalnych form reklamy. Należy jednak wziąć pod uwagę kilka ważnych rzeczy:

  • konkurencyjność reklamy,
  • trwałość reklamy,
  • efektywność reklamy,
  • atrakcyjność reklamy.

W każdej z tych kategorii nowoczesne technologie wygrywają z klasycznymi rozwiązaniami. Dodatkowo, jest to koszt jednorazowy, czego nie można powiedzieć o konwencjonalnych metodach reklamy, tak nietrwałych jak ulotki  czy plakaty, a nawet billboardy.

Koszty digital signage zależą od wielu czynników. Przede wszystkim od tego, w ilu miejscach urządzenia, ekrany mają zostać umieszczone, jakiej firmy będą oraz jakiej wielkości. Rozsądnie należy wybierać również firmy oferujące tego typu sprzęt oraz oprogramowanie. Warto przejrzeć przynajmniej kilka ofert, porównując nie tylko cenę, ale też klasę urządzeń.

Pośród sprzętów z działu digital signane wyróżnić można ekrany LED, ściany wizyjne wideo wall wielkoformatowe, monitory wielkoformatowe, cyfrowe menu board, a także całe systemy Digital ignage. W każdej z tych kategorii znajduje się mnóstwo urządzeń, których ceny są rozbieżne.

Dla kogo digital signage będzie dobrym rozwiązaniem?

Rozwiązania digital signage dostępne są dla wszystkich branż i wszystkich sektorów gospodarki. Coraz częściej z takich rozwiązań korzystają przedsiębiorcy średni i najmniejsi – nie tylko duże firmy i korporacje. Firmy zajmujące się sprzedażą i montażem urządzeń do digital signage podkreślają, że jest to rozwiązanie coraz częściej wykorzystywane w instytucjach publicznych, np. urzędach miasta, urzędach pracy, w bibliotekach. Często rozwiązania tego typu można spotkać również na dworcach, restauracjach, barach. Innowacyjne technologie dostępne są dla każdego, przyczyniają się do zwiększenia ruchu w biznesie, zwiększenia liczby klientów i przychodów. Co więcej, ich ceny są coraz korzystniejsze!

Aby sprawdzić, czy konkretne rozwiązanie ma sens, warto przejrzeć wyniki badań oraz rozeznać się w cenach sprzętu. W tym celu najlepiej zgłosić się do renomowanych sklepów oraz firm świadczących usługi obsługi digital signage. Po wycenie oraz ocenie rynku można podjąć rozsądną decyzję. Nawet jeżeli nie zdecydujesz się na takie rozwiązanie, warto je sprawdzić, aby być pewnym, że podejmujemy działania, które mają na celu dobro naszej firmy.