Wiele firm posiada działy telefonicznej obsługi klienta, są też specjalistyczne biura call center, w których prowadzi się sprzedaż usługi i produktów przez telefon. Choć taki sposób sprzedaży może wydawać się nieco przestarzały, prawda jest taka, że nadal jest skuteczny i bez wątpienia warto zdecydować się na takie rozwiązanie. Praca w call center nie jest taka łatwa, jak może się wydawać, każdy, kto prowadził taką działalność, z pewnością miał okazję się o tym przekonać. Jak poprawić efektywność pracy w takiej firmie? Czy istnieją jakieś nowoczesne metody?

Stawiaj na dobrej jakości sprzęt

Praca jako konsultant telefoniczny jest bardzo męcząca i wymaga dużego skupienia, dlatego tak ważne jest to, żeby dysponować odpowiedniej jakości sprzętem. Obecnie najpopularniejszym rozwiązaniem jest telefonia IP i trudno się temu dziwić. To nowoczesna technologia, która pomaga zaoszczędzić przedsiębiorcom naprawdę sporo pieniędzy. Ci, którzy zdecydowali się na takie rozwiązanie przyznają, że dzięki temu koszty związane z komunikacją telefoniczną zostały ograniczone nawet o 70%. Ale nie tylko to jest ważne, bo telefony IP oferują po prostu dużo więcej możliwości. Za ich pośrednictwem można na przykład prowadzić telekonferencje albo wideo rozmowy z kontrahentami czy klientami. Mają bardzo dobrej jakości dźwięk, więc nawet rozmowa może być przeprowadzona na wysokim poziomie. Kolejna ważna sprawa to słuchawki, dobrym wyborem będą takie Jabra evolve – producent cieszy się dużą popularnością i ma dobre opinie wśród klientów. Słuchawki posiadają wysokiej jakości mikrofon, który świetne niweluje wszelkiego rodzaju hałasy otoczenia, dzięki temu można rozmawiać w komfortowych warunkach, pomimo gwaru dookoła. Instalacja słuchawek Jabra evolve jest bardzo łatwa, mają jakość dźwięku HD, zarówno podczas połączeń głosowych, jak i słuchania muzyki. Ponieważ można się z nimi połączyć przez Bluetooth można swobodnie poruszać się po biurze. Ten zestaw słuchawkowy można połączyć z dwoma urządzeniami równocześnie.

Organizacja pracy

Oprócz takich rzeczy jak dobrej jakości telefony IP czy odpowiednie słuchawki do call center, niezbędna jest również dobra organizacja pracy. Warto analizować pracę poszczególnych konsultantów i udzielać im odpowiednich wskazówek, jak przeprowadzać rozmowę z klientem. Prawda jest taka, że czasami jakość połączenia decyduje o tym, jak długo uda się je utrzymać, dlatego tak ważny jest dobrej jakości sprzęt, warto mieć to na uwadze. Warto motywować pracowników do działania, nagradzać premią za dobre wyniki sprzedażowe. Wszystko musi być dopięte na ostatni guzik, tylko wtedy można uzyskać zadowalające efekty.

Praca w call center jest bardzo trudna i dość żmudna, dlatego należy stawiać na wysokiej jakości sprzęt, który równocześnie będzie chronić użytkownika przed różnego rodzaju dolegliwościami. Każdy zestaw słuchawkowy powinien być zaopatrzony w specjalną technologię mającą na celu dbanie o słuch.