Serwer SMS to ciekawe rozwiązanie dla firm, które chcą podnieść jakość swojej obsługi klienta. Na czym polega i jakie są jego największe zalety?

Serwer SMS, czyli masowa wysyłka krótkich wiadomości tekstowych

W każdej firmie sprawna obsługa klienta na wysokim poziomie to podstawa jej prawidłowego funkcjonowania. Dzięki niej można budować pozytywne relacje ze swoimi odbiorcami, tworzyć profesjonalny wizerunek marki oraz szybko reagować na potrzeby klientów. Aby poprawić jej jakość, warto wprowadzić dodatkowe formy kontaktu z odbiorcami, znacznie ułatwiające przekazywanie im ważnych informacji. Taką pomocą może być serwer SMS, dzięki któremu można masowo wysyłać powiadomienia SMS swoim odbiorcom.

Firma, która zdecyduje się na taką opcję, otrzymuje dostęp do bramki SMS, działającej przez Internet. Za jej pomocą można wysyłać pojedynczo lub masowo krótkie wiadomości tekstowe na dowolne polskie numery telefonów. Ponieważ narzędzie wykorzystuje do tego połączenie internetowe, jest to rozwiązanie tanie i umożliwiające pracę praktycznie z dowolnego miejsca.

Zarządzanie powiadomieniami SMS jest proste i nie wymaga specjalnego sprzętu czy długiego szkolenia personelu. Firma otrzymuje dostęp do panelu klienta lub API, z którego może zarządzać swoją bazą klientów i wysyłką SMS-ów.

Z jakimi korzyściami wiąże się serwer SMS?

Masowa wysyłka SMS-ów to rozwiązanie, które ma wiele zalet. Największą z nich jest znaczne usprawnienie obsługi klienta, wynikające z możliwości równoczesnego wysyłania wiadomości do nawet bardzo dużej grupy odbiorców. Co więcej, dzięki serwerowi SMS można także częściowo zautomatyzować kontakt z klientami, co pozwala zwiększyć wydajność pracowników i pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie całej firmy.

Korzyścią wynikającą z wprowadzenia powiadomień SMS do swojej firmy jest także możliwość budowania trwałych, pozytywnych relacji ze swoimi odbiorcami. Klienci zazwyczaj dobrze reagują na taką formę kontaktu, jest bowiem prosta, nie zajmuje wiele czasu i nie jest zobowiązująca. Umożliwia przy tym dostęp do wielu przydatnych informacji, co zwiększa komfort klientów i sprawia, że bardziej ufają danej marce.

Dużą zaletą funkcji SMS API jest również łatwość jej obsługi, co pozwala na wprowadzenie jej w każdej firmie. Narzędzie działa przez Internet, dzięki czemu można z niego korzystać z niemal dowolnego miejsca na świecie, nie płacąc przy tym dużo za usługę.

Co więcej, powiadomienia SMS pozwalają na dużą elastyczność, można bowiem zamieścić w nich różne informacje, w zależności od potrzeb firmy i jej celów, związanych z obsługą klienta.

Do czego można wykorzystać powiadomienia SMS?

Serwer SMS umożliwia wysyłanie wiadomości tekstowych do wszystkich swoich klientów równocześnie, lub do wybranej ich grupy w odpowiedzi na podjęte przez nią działania (np. zamówienie produktu w sklepie internetowym). Daje to duże możliwości, jeśli chodzi o obsługę klientów oraz działania promocyjne. W jakim celu firmy najczęściej wykorzystują powiadomienia SMS?

– potwierdzenia rezerwacji terminu usługi,

– potwierdzenia realizacji zamówienia oraz przekazywania informacji o zmianach w jego statusie,

– przypomnień o umówionych spotkaniach wraz z podaniem informacji o ich terminie i miejscu,

– przekazania informacji o najnowszych ofertach promocyjnych,

– przekazywania kodów potrzebnych np. do odbioru paczki czy realizacji płatności,

– przypomnień o zbliżającym się terminie płatności,

– przekazania informacji o wystawionej fakturze,

– przesyłania wiadomości specjalnych, np. dla członków klubu,

– informowania o zmianach w regulaminie czy sposobie działania firmy,

– informowania o zmianach godzin otwarcia czy adresu firmy.

Zastosowań może być naprawdę wiele i zależą one jedynie od potrzeb firmy. Dzięki temu masowa wysyłka SMS może pomóc w realizacji wielu zadań i być bardzo przydatnym narzędziem, związanym z obsługą klienta.

Taką opcję wykorzystuje się w wielu firmach – od przedsiębiorstw usługowych, przez sklepy internetowe, po banki i urzędy. Warto wprowadzić ją u siebie, jest bowiem uniwersalna, a przy tym przynosi świetne efekty, jeśli chodzi o sprawność i jakość obsługi klienta.